Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-08, 21:22   #13
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskning om overvekt

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Nei, det er da fullt mulig. Da anbefales det å begynne noe tidligere med grøt slik at babyen blir mettere og dermed spiser mindre morsmelk. Det kan være et problem om babyer blir for tunge, da det kan hemme deres motoriske utvikling.

Legger til link: http://www.flaskeposten.org/index.ph...d=65&Itemid=68

Jeg har skjekket opp dette flere plasser, og de plassene jeg har funnet står det enda at spedbarn ikke blir overvektige av morsmelk. Nå må det legges til at mange av disse plassene er artiklene gamle. Men jeg fant en fra helsedirektoreatet som sist ble redigert 25.februar i år.
Sitat fra artikkelen:
"WHO konkluderer med at det er en overbevisende dokumentasjon om at inntak av kostfiber og regelmessig fysisk aktivitet minsker risikoen for fedme og at inntak av energitette matvarer (mye fett og sukker) og inaktivitet øker risikoen for fedme. Videre er det sannsynlig at inntak av sukkerholdige drikker kan øke risikoen for fedme, og at spedbarn som får morsmelk har redusert risiko for fedme senere i livet."

(Dette er et typisk eksempel på artikler jeg har lest tidligere, men jeg ser den er datert oktober 2005.)