Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-08, 01:23   #9
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg sier at jeg ikke helt har sansen for måten det ble gjort på her, Juste.
Just that.

Kan du da kanskje la oss få et lite innblikk i hvordan du ville ha reagert her i og med at
-Man ikke skal diskutere det med sin bordpartner, eller "bak andres rygg" som du uttalte det.
-Ikke skal diskutere det foran barna, fordi du ikke synes det er "ett fett" hvordan men diskuterer rasisme.

Samtidig sier du at du er for bekjempelse av rasisme.

Hvordan ville du ha reagert i den situasjonen som MegaMie beskrev? Vil du svare på det? Hvis du satt i den situasjonen på den kafeen?

Jeg ville ha konfrontert damen med hva hun sa, og dersom hun hadde stått på sitt så ville jeg ha tynt henne for alt det var verdt fremfor barnene hennes (og mine for så vidt). Forhåpentligvis hadde jeg sendt henne ut av kafeen i skam.

Jeg tolererer ikke rasisme, og særlig ikke hverdagsrasisme som dette, og har gått i konfrontsjon med folk om dette flere ganger før. Hvis vi ønsker og bekjempe rasisme (og det tror jeg de fleste vil) så er det denne typen av rasisme vi må bekjempe. Drit i Vigrid og de andre nasjonalsosialistiske organisasjonenen, de er marginale og vil alltid være det. Det er hverdagsrasismen vi må ta.

Du sier at du er mot rasisme, samtidig er du ekstremt ullen i hva du mener. Jeg får intrykket av at du egentlig synes det er helt greit, det er tross alt viktigere at man ikke lager en scene eller at barna måtte bli utsatt for en liten konfrontasjon.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat