Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-08, 11:33   #2
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Betegnelsen i seg selv er negativ. Og man skal være ganske i tåkeheimen om det ikke har sunket inn. Med mindre det dreier seg om døve, blinde og senile tante Huldra på 103 år, går jeg ut fra at mennesker som bruker den type betegnelser vet det er negativt.

Enig.

Likevel må jeg driste meg til en liten digresjon. Det er ikke nødvendigvis ordet, men hva man legger i ordet, som er problematisk. Hvis man vil kan man være en utmerket rasist og dertil svært nedlatende uten å si et eneste "stygt ord". Og på mange måter er DEN typen rasisme mye verre, for den er fordekt og uangripelig.

Som når en annen avdelingsleder på jobben støtt og stadig refererer til "våre nye landsmenn" - så skjønner vi godt hvilke holdninger han har til denne gruppen også, selv om ordene han bruker er aldri så pene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat