Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-08, 15:22   #32
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskning om overvekt

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg mener jeg i løpet av de siste dagene har sett en artikkel som faktisk sier at det er en korrelasjon mellom overvekt senere i livet og overvekt ved 6 måneder. Tror det var en svensk studie, jeg fortsetter å lete etter dette.

http://www.doktoronline.no/news/2008...html?s=fp.news

Sitat:

Allerede når spedbarn er i seksmånedersalderen kan tegn på fremtidig overvekt spores. Dette viser en studie gjort av svenske barneleger og kostholdseksperter. ”Funnene våre viser at man på et tidligere stadium enn man har trodd, bør være årvåkne når det gjelder overvekt,” sier professor i pediatri, Olle Hernell, ved Norrlands Universitetssjukhus.

Sitat:

Forskerne bestemte seg for å foreta en ny oppfølgingsstudie da barna var ti år, og denne gangen med et klart fokus på overvekt. Utgangspunktet var den omfattende diskusjonen i fagmiljøet omkring kostvaner og vekt hos barn. Denne gangen deltok 144 av barna som deltok i den opprinnelige studien. Av disse definerte forskerne 20 prosent som overvektige og to prosent som regelrett fete. Oppfølgingsstudien viser at de overvektige tiåringene gjennomgående hadde vist tegn til overflødige kilo allerede da de var seks måneder og halvannet år gamle.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat