Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-06, 00:30   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barn strekker grenser de ikke forstår konsekvensene av...

Når det gjelder pc bruk i fritiden mener jeg det er foreldrenes ansvar å passe på.
Men nett-vett er noe skole og foreldre sammen kan lære barna.
Her ble det for kort tid siden holdt et nett-vett møte, som jeg tror var for både foreldre og barn (kunne ikke gå selv, derfor litt usikker på om det var for begge)
En enkel måte og sjekke loggen på før ungene lærer litt, er å trykke på den klokkelignende greia på oppgavelinen øverst (om man har IE) Den som er ved siden av stjernen(favoritter)

Å bruke loggen er en ganske grei måte å holde oversikt (inntil barna lærer seg å manipulere den i allefall) For mange barn er jo hjemme alene fra de kommer fra skolen til foreldrene kommer hjem.

At foreldre lærer seg litt om bruken av en pc før de kjøper inn til barna syns jeg er viktig. Skal man lære barna noe, bør man i allefall klare å komme seg på nettet...
Jeg blir egentlig overrasket over hvor mange som kan så lite nå i disse tider.
Og i stor grad er det mamma'r som er totalt blanke.
(flere kan jo knapt nok sende en mail)

Men skolen må også på banen, for i mange tilfelelr drar barna med seg krangling fra f.eks msn til skolen dagen etter.
Dataundervisnin er jo gså endel av hva skolen skal gi, og da burde også nett-vett være en viktig del.