Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-06, 13:50   #90
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til alle som jobber i helsesektoren

Vi hadde mange runder på dette og innstramminger på sykehuset der jeg jobbet i England.
Vi hadde en helt enorm spredning av MRSA, som blant annet medførte at vi slapp opp for isolater på geratrisk, og endte opp med å samle alle MRSA pasientene på en av geriatriavdelingene sammen i stedet.
Det ble innført regler av den typen som omtales her, med totalforbud mot smykker, lange negler osv, i tillegg til at alle ansatte ble sendt på hygienekurs bl.a. i forhold til håndvask.
I tillegg gikk vi over til et system der de som hadde kontakt med de vi visste var MRSA pasienter KUN ikke var i kontakt med andre pasienter den dagen.
Vikartjenesten på sykehuset gikk også over til et system der man ikke vekslet i hytt og pine mellom avdelinger, men var tilknyttet en avdeling som vikar, for ikke å spre smitten mellom avdelingene som før

Det var mange protester, særlig mot forbud av gifteringer, men jeg har kontakt med folk som enda jobber på avdelingen "min", og nå, ti år etter er reglene godt etablerte og strengt overholdt, og MRSA epidemien vi opplevde er nogenlunde under kontroll.
Der er fortsatt et stort problem med MRSA ved Britiske sykehus, men de opplever ikke den enorme, ukontrollerte spredningen som vi hadde på mitt sykehus, ihvertfall.

Gode hygienerutiner er helt vesentlig for å begrens spredning av sykehusbakterier og burde være en selvfølge!!!

Sist redigert av MsM : 12-11-06 kl 13:58.
MsM er ikke aktiv   Svar med sitat