Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-08, 20:16   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets fantastiske rullekake

Opprinnelig lagt inn av Maiken38, her.




Syns kaka di så god ut jeg. Så hvis du deler oppskriften mottas den med takk.

Her er den, håper du får den bedre til enn meg. Skjønner ikke hvordan det er mulig å få til den karamellsausen!? Den ble gul, ikke brun, og så ble den som suppe, selv når den var helt kald. Jeg prøvde å koke den opp igjen og tilsatte nesten en halv pakke Maizenna (litt og litt) men selv DA ble den ikke tykk nok.

KARAMELLRULADE

Rullekake:
4 egg
120 gram sukker
120 gram hvetemel
1/4 ts bakepulver

Pisk eggedosis. Sikt mel og bakepulver i eggedosisen, og bre røren utover i en papirkledd eller smurt langpanne. Stek kaken midt i ovnen ved 200 grader i 8-10 minutter. Legg matpapir på et bord og strø litt sukker oppå. Hvelv rullekaken oppå papiret og la formen ligge over kaken til den er kald. Dekk den med 3-4 dl pisket krem og rull den stramt sammen. Dekk den med karamellsaus og sett den kjølig.

KARAMELLSAUS:
2 kopper sukker
2 ss vann
1 kopp smeltet smør
1 kopp kremfløte
1 ts hvetemel
1/2 kopp melk

Brun sukker og vann. Ha i smeltet smør og fløte. Rør ut melet i melken og tilsett dette. La alt få et oppkok. Avkjøl og hell det over kaken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat