Tråd: Gruffetråden
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-18, 10:14   #928
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av star, her.

At voksne folk bare setter fra seg bilen der det ikke er oppmerket parkering på skolen. Det er trangt nok.
Og 100m lenger opp i veien er det flust med parkering.
Sikkert samme idioter som parkerer på av/påstigningsområdet. For de skal jo bare.


Sånn er det på vår skole også. De har en stor parkeringsplass med mer enn nok av oppmerkede plasser og den ligger 40 meter fra skolen. Står folk der når de leverer barna på skolen? Nei. De kjører i stedet den trange veien med 30 km/t fartsgrense og uten fortau (den veien de fleste gående skolebarn bruker) for å kunne parkere heeeelt inntil porten slik at gullklumpen slipper å gå mer enn aller høyst nødvendig (og hadde det ikke vært fysisk sperring der skal jeg vedde på at de hadde kjørt inn i skolegården også ). Og de som bruker hovedparkeringen bruker aldri de oppmerkede plassene, de stopper midt i veien som går rundt plassene (sparer vel minst fem meter) slik at det blir kø av biler bak. Skolen sender årlig ut epost hvor de oppfordrer foreldre til å kjøre hovedveien og parkere på hovedparkeringen for å unngå at det blir så mye trafikk på den trange veien der veldig mange av skolebarna går, men det er det tydeligvis for mye å be om. Jeg har alltid lurt på hva i all verden slags foreldre det er som tenker "Nei, trygg skolevei er ikke mitt problem. Det er mye viktigere at MITT barn, som blir kjørt, skal slippe å gå litt."

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv