Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-17, 17:55   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Så, basert på innspillene her, så syns dere det var ok at jeg:

1. La ut noe for salg på Finn
2. Svarte på noen svært kortfattede meldinger og avtalte at en kunne komme og SE på tingen i morgen, siden vedkommende ikke kunne i dag.
3. Svarte ja når noen rett etterpå sa at de ville ha setet, betalte med vipps og ville hente det med en gang?

Jeg føler meg kjip, men samtidig utrolig lettet for å få det unnagjort. Han i morgen skulle jo bare se, så det kunne fort endt med null kjøp..

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ville ikke gjort det slik, med mindre jeg hadde gjort det klart for førstemann at jeg kom til å selge det om noen ville hente med en gang. Jeg syns det er en uting å gå vekk fra en avtale, og hadde blitt sur.

Jeg pleier å si til folk som vil komme og se/hente dagen etter eller senere, at det er greit, men at jeg selger det til folk som har mulighet til å komme før om det tilbys, og gir selvsagt beskjed asap til vedkommende om det blir solgt til noen andre. Synes det er en grei måte å gjøre det på, da jeg har opplevd sikkert flere titalls ganger at folk ikke dukker opp etter at jeg har sagt nei til andre. Så lenge jeg gir beskjed om at jeg ikke holder av varen, men at de kan komme og se om den fremdeles er tilgjengelig (vi holder kontakten ang. det) så synes jeg det er greit.

Edit: og nå ser jeg jo at det er nettopp det du skriver, altså at det er fair om man gir beskjed om det til førstemann. *trøtt*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat