Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-11, 00:01   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Baby Led Weaning-metoden

Jeg innser, om enn litt sent, at ungen min rett og slett ikke liker grøt eller moset mat. Fruktmos går greit, sannsynligvis fordi det smaker godt nok til at han tåler konsistensen. Har prøvd tre forskjellige typer grøt, med samme resultat hver gang.

Han er veldig interessert i mat, og blir helt vill når han skjønner at han skal få noe, og så skuffa at han begynner å grine når han finner ut at det er grøt. Jeg skjønner ham godt, for jeg synes selv grøt har en ganske heslig konsistens. Vi har fått en sånn babysafe feeder, og har gitt ham blandt annet vannmelon i den, til hans store glede. Han sutter og tygger, og virkelig koser seg, men jeg merker også at han blir frustrert over å ikke faktisk klare å spise noe.

Så da tenkte jeg, BLW-metoden må vel være greit for oss, jeg overlever fint litt gris og det eneste jeg egentlig er opptatt av er at han skal lære seg å kose seg med mat og styre matinntaket selv.

Har googlet og lest masse om temaet, men det er likevel noen ting jeg lurer på:

1) Kan jeg gi ham hva som helst, skal man begynne med alt på en gang? Det "vanlige" rådet er jo å gi én og én ting og vente noen dager, begynne med bittesmå mengder osv. Alle steder står det at man skal gi babyen det samme som man spiser selv, men gjelder det helt fra begynnelsen også?

2) Kan han få brød? Hva kan jeg ha på i så fall, og hvor store biter kan han få? Og kan jeg gi helt vanlig grovbrød som inneholder litt korn (veldig lite)?

3) Gir man mat til alle måltider bare sånn helt plutselig? Jeg mener altså alle måltider han er våken til, ikke alle hans måltider. Som regel er han med når vi spiser frokost og middag. Har prøvd å gi fruktmos eller grøt rett etter vi har spist middag (vi spiser ca 16-16.30, og ungen er i seng før 18), men han vil som sagt ikke ha noe særlig pga. konsistensen. Ammer hver 2. time stort sett hele døgnet.

Dette med innføring av fast føde var litt vanskeligere enn jeg hadde sett for meg før vi begynte, ja..

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 11-05-11 kl 00:10.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat