Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-19, 08:54   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du rattet?

Hvis du er i bil, og er kvinne, tar du plass i førersetet, eller overlater du det til partner? Det varierer. Det er vel oftere han enn meg, noen som litt henger igjen som vane fra at han tok lappen etter at vi fikk vårt andre barn og kjørte konsekvent for å få mengdetreningen. Men det er mange år siden nå og det er ikke uvanlig at jeg kjører når vi er alle i bilen.

Kjører du langturer alene? Ikke så ofte, ikke fordi jeg ikke kan (i årene før han tok lappen var det jo bre jeg som kjørte, og vi hadde noen lange ferieturer da også) men rett og slett fordi vi bytter på å kjøre på langtur fordi det er grei for føreroppmerksomheten å bytte på. Og jeg er aldri på langtur uten ham hvilket ikke har med bilen å gjøre, men familieprioriteringene/livet vårt å gjøre.

Motorvei? Kan jeg gjøre, men det er ikke sånne her så det skjer ikke så ofte. Det er "kamp om" å være den som kjører når vi kommer til de få 100-strekkene vi passerer på ferie Sånn mange-felts motorvei har jeg ikke vært på mange ganger hverken som fører eller passasjer og han her nå i alle fall ikke mer erfaren enn meg på det.


Kjører du i bytrafikk dersom du til daglig bor og kjører på distriktsveier?
Lukeparkerer?
Jeg kan kjøre i bytrafikk, men storbyer er det ikke hvert år jeg er i, så jeg er naturlig nok noe usikker på å kjøre der og foretrekker å slippe. Basert enkelt og greit på at muligheten/behovet inntreffer bare sånn hvert 5. år eller noe sånn. Mindre byer kjører jeg i når det passer seg sånn.

Kjører "den store bilen" dersom du har din egen lille dagligbil?
Kjører med tilhenger eller campingvogn? Bobil?


"min bil" er den store, s maxen. Mannen kjører avensisen. Liten tilhenger kan jeg kjøre, men liker ikke rygge med den. Campingvogn og bobil har jeg ikke sertifikat til, det har ikke mannen min heller så slikt driver vi ikke med

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat