Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-19, 18:30   #86
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du rattet?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Og så tenker jeg at det å ikke tørre å kjøre i store byer ikke har noe med å være pingle å gjøre, men snarere henger sammen med hvor mye trening man har i å gjøre akkurat den tingen, og hvor stort behov man har i hverdagen for å f.eks kjøre bil i storby. Jeg var i utlandet i månedsvis etter at jeg tok sertifikat og hadde stort sett liten tilgang på bil i nesten to år etterpå. Da jeg flyttet tilbake til byen, var jeg veldig usikker på bykjøring og det tok flere år før jeg frivillig tilbydde meg å kjøre til byen. Jeg overlot mer enn gjerne rattet, eller bilen, til andre hvis det var mulig. Men, så får man barn, og behovet for å være to som kan kaste seg i bilen og kjære hvor det skal være, øker. Dermed fikk jeg mer trening, og nå kjører jeg hvor det skal være både i Bergen og Oslo. Har også kjørt i utlandet, men liker ikke å kjøre inne i bykjernen i storbyene. Åkke som, poenget mitt er at det er like lite pinglete å bo i Øvre Bakkebygda og ikke tørre å kjøre i byen som det er å bo midt på Grünerløkka og ikke tørre å kjøre traktor med henger.

Mamma diskuterte dette med nabokjærringa for mange år siden. Hun skulle kjøre inn til Oslo og naboen kunne ikke skjønne at hun turte å kjøre i byen, hvorpå mamma svarte at hun ikke skjønte hvordan naboen turte å kjøre traktor på jordene rundt gården.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat