Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-18, 09:33   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hykke/ å ta hykkas -et dialektuttrykk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Aporops «snålt», som jeg skriver over her: Det bruker jeg nå på samme måte som de fleste i Norge, altså som i rart/merkelig. Men min besteforeldregenerasjon (kanskje til og med mine foreldre) brukte «snålt» som et kompliment, som i «stilig», eller kanskje til og med «kult». Slik brukte jeg også ordet da jeg var yngre. «Det var en snål jakke!»

Da jeg var baby bodde vi en periode i Grenland, og mamma fortalte at hun ble skikkelig fornærma da noen jenter kikket på meg i vogna å sa at jeg var snål. Før hun skjønte betydningen på den dialekta.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat