Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-10, 10:32   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.482
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode oppskrifter på ribberull, lammerull og sylte?

Jeg bruker de som står i oppskrifteheftet fra opplysningskontoret for kjøtt, det er vel egentlig da det som står på matprat.no?

I år har jeg bare laget sylte, eller det er vel muligens ribberull siden jeg laget den av ei vineribbe? Kjøpte ei tynnribbe nærmest uten bein, så sånnsett er det vel egentlig buklist da, men den ble solgt som ribbe.. tja, uansett, gjør som det står på matprat sin side for sylte.

Lammerull lager jeg også etter samme fremgangsmåte (litt andre krydder er det vel da), men mener jeg også der har matprat sin oppskrift.

Dvs, jeg har ikke gelatin i, det holder fint sammen uten, og mamma har redigert saltlageoppskriftene så de blir saltere. (og det sto den skulle ligge i 1-2 dager, min lå i år i rundt 5 dager tror jeg. Men jeg hadde vel muligens litt mindre salt i enn det sto da. (Jeg blander krydderet i en pose, men brukte nok ikke alt. Litt vanskelig å si, jeg hadde jo resten fra i fjor også...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat