Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-15, 14:17   #45
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.635
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brennpunkt om dagligvarebransjen i Norge

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og hvor tar du det i fra, at det er korrupsjon? Den eneste i artikkelen og i programmet som kaller det korrupsjon er Hval-produsenten. Det står også:



Jeg leser ikke korrupsjon i det, bare det at leverandørene ikke opplever å få tilbake like mye som de betaler i markedsføringskroner, og da er det i mine øyne et opplagt forhandlingspunkt i neste runde. Alle DM-er som vi får i postkasse, på TV, i aviser er betalt av disse JM-pengene. Og markedsføring er skjitdyrt, mye, mye dyrere enn jeg tror hvermansen er klar over.

Jeg tror de fleste er klar over at markedsføring er latterlig kostbart. Dersom det stemmer at leverandørene systematisk betaler noe som overhodet ikke står i forhold til det de får tilbake, er det ikke bare en dårlig deal, det er uryddig konkurransevirksomhet.

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg mener ikke at Brennpunkt gjør alt objektivt. De har helt tydelig hatt til hensikt å få belyst et problem. Det betyr ikke at problemet ikke eksisterer.

Korrupsjon er et sterkt ord. Jeg for min del kan godt omgjøre det til meget problematisk og lite ønskelig, all den tid korrupsjon ikke er bevist.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat