Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-11, 21:04   #88
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrifter

BLÅBÆRPANNEKAKE (Mock Danish)


50 gram Philadelphiaost
2 egg
15 gram vanilje-proteinpulver (eller nøytralt pulver + 0,5 ts vaniljeekstrakt/10 dråper vaniljeessens)
1 porsjonspakke Splenda (jeg brukte to pk, ble altfor søtt)
ca 0,5 ts kanel
10 gram frosne blåbær

20 gram frosne blåbær

Ha alt utenom 20 gram blåbær i en bolle og kjør det til en masse med stavmikser. Rør inn hele frosne blåbær og ha det i en mikroform.
Mikre på full styrke i 2 minutter.

Ha pannekaken på en tallerken og nyt. Jeg pleier å ha smør oppå og la det smelte. Min datter på 3 år er vill etter denne pannekaken. Den er litt "sponge-aktig".


FROKOSTPANNEKAKE

Jeg lager denne som lapper, får 4 mellomstore lapper av en oppskrift. De er mettende, så det holder i massevis til en person (jeg spiser 1,5 lapp maks).

3 egg
1 dl cottage cheese
2 ss rapsolje
1 ss store havregryn
1 ts kanel
10 dråper vaniljeessens
En god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver)
Litt salt

Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekake eller 4-5 lapper. Serveres med bær, krem/rømme eller pålegg.[/quote]

Vaniljeproteinpulver, er det noen man får kjøpt på helsekost? Kan man bruke blåbærsyltetøy eller blir det bare gris?Kan røra legges direkte på en tallerken om man ikke har noen mikroform?

Ang frokostpannekaken, må det være natreenpulver eller kan man velge å bruke vanlig sukker?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat