Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-17, 13:54   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sko kjøper dere til tweens/ungdommer nå?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg ville valgt å kjøpe noen goretex-type joggesko, hvis turskoene ikke er aktuelle. Mine joggesko puster ihvertfall såpass at man får våte sokker i lett yr, og det synes jeg ikke er hverdagssko for en 12-åring. Nå er det såpass vått på våre kanter høst/vinter, at det er i grunnen mindre bruk for de tradisjonelle vinterstøvlene enn før. Mer muckboots og den slags. Kunne det være aktuelt med muckboot ankelstøvel i supplement til turskoene?

Ellers kunne jeg sikkert kjøpt et par joggesko også, med betingelse at de var i den rimelige enden. Så kunne jeg vasket dem etterhvert, og bruke dem til gym/ hallsko.

Nei, muckboots tror jeg nok er helt uaktuelt. Hun vil heller ha noen gode vintersko, som ikke er for høye, som sitter godt på foten, og som det går an å sparke fotball i, i friminuttene på skolen. Hun har noen fine gummistøvler som hun bruker i vått vær foreløpig, men unngår det så lenge hun kan, på grunn av dårlig kombinasjon med fotball. Men vi har hatt en særdeles tørr høst, så joggesko har funket fint til nå. Og om de ikke hadde vært fullstendig ødelagt hadde hun nok brukt dem en god stund enda.

De jeg kaller tursko er egentlig Salomon løpesko med gore-tex, så de bør sånn sett kunne brukes. Selv om hun nok ønsker seg noe som er lettere og ser kulere ut.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat