Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-18, 15:32   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgfrihet til videregående skoler

Dette er typisk en sånn sak der det ikke finnes noen fasit synes jeg. Det blir noe som blir feil uansett.

Da jeg gikk på videregående var det ikke fritt skolevalg. Og plasseringen ble brukt på en så fullstendig idiotisk måte at jeg, som bodde i gangavstand til to gode videregående skoler, måtte ta bussen til en annen skole som jeg slettes ikke hadde lyst til å gå på. Og det gikk sport i å finne ut hvilke språk og fagkombinasjoner man skulle søke for å komme på den skolen man ville.

Jeg er for fritt skolevalg. Jeg synes det er bra at skoler kan profilere seg på ulike ting og at elevene kan ønske seg til skoler som satser på noe de er interessert i. Og jeg synes at etter 10 år med veldig mange av de samme menneskene så må det være lov å søke seg til noe annet, et annet miljø, andre mennesker.

Samtidig så ser jeg konsekvensene for de skolene der det blir en opphopning av elever med lite motivasjon, men jeg mener at det heller må arbeides med de ressursene og de mulighetene lærerne her får til å arbeide med skolemiljø.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat