Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-20, 10:42   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høytlesningsbok for niåringen

Mirakel, av R.J. Palacio for eksempel? Bøkene om Anton av Gudrun Skretting er morsomme, og selvsagt er bøkene til Maria Parr obligatoriske, hvis dere ikke har lest dem enda.

Synes egentlig det er vanskelig å finne noe bra av nyere dato til den aldersgruppa, utenom sjangerene Fantasy, krim eller hysterisk crazy tretoppdagbokpingledustehumor med tegneseriestriper og slitsomme fonter innimellom. Til mine har jeg lest en del gamle klassikere også, som Anne fra Bjørkely, Tom Sawyer og Huckleberry Finn, Den hemmelige hagen, Heidi-bøkene, Veien til Agra, Anne Franks Dagbok m.fl, bøker jeg synes de bør kjenne til siden de er sentrale i barnelitteraturhistorien, men som de ikke nødvendigvis kommer på eller orker å lese selv. Ungene mine har likt alle disse kjempegodt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-01-20 kl 11:37.
My er ikke aktiv   Svar med sitat