Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-07, 12:03   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...

Jeg har følelsen av at det finnes alle typer folk i alle samfunnslag. Noen med høyere utdanning tror ikke folk uten utdanning kan noe som helst bare fordi de har valgt anderledes. Noen uten høyere utdanning er utrolig nedlatende overfor folk som har studert på høyskole (ellr Gud forby enda verre, universitet), fordi "de tror de er noe". Jeg blir like svett av begge deler.

Jeg jobbet lenge i et blandet miljø, blant mange fagarbeidere med yrkesskolen bak seg og mange med 3-5 års høyskoleutdanning. Det var en flott opplevelse, der jeg ikke følte at noen hadde nedlatende syn på andre, men at alle faktisk var inneforstått med at de var dønn avhengige av den andres kompetanse.

I min omgangskrets har nok de fleste høyere utdannelse, men langt fra alle. Jeg merker at det til syvende og sist ikke er det som avgjør hvor "gode diskusjonspartnere" de er. Det som avgjør er hva folk har mellom ørene, om de har noen idéer og hva de er interesserte i.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat