Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-13, 10:07   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korkens brorskap

Gammel tråd, men den må opp igjen nå, føler jeg. Vi leste omsider ferdig Ringenes Herre i går, og Poden har bekymret seg gjennom nesten hele siste bind over at siste kapittel heter "Gråhavnene". Han mente seg å skjønne at dette betydde at Legolas skulle reise til Valinor helt på slutten, og det syntes han ikke noe om. "Da kan han jo ikke synge They're Taking the Hobbits to Isengard mer!". Men etter at Arwen ga Frodo muligheten til å reise i hennes sted, roet han seg fornøyd med at det nok var han som skulle reise i aller siste kapittel. Og det fikk han jo rett i. (Og så leste vi mesteparten av appendikset, og jeg påpekte at det aller, aller siste som står i kronologien der, det er at Legolas reiser til Valinor - sammen med Gimli, no less! - etter at kongen dør.)

Jeg spoilertagget, jeg, i tilfelle noen av dere ikke har lest boken, men har tenkt å gjøre det. Filmen slutter jo på et annet sted.

Og så bare må jeg dele denne her, hvis det går. Mannen og jeg fniste så hjertelig av den at vi bare måtte vise den til Poden også, og han syntes ikke akkurat det var noe mindre morsomt:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat