Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-20, 21:57   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moccamaster One Cup

Det er jo også litt smak og behag, akkurat som i en kaffetrakter. Prøv deg litt frem? Måleskjeer får du for øvrig flere steder, i de fleste kjøkkenbutikker. Det virker ikke som de er standardiserte, de kommer i alle mulige størrelser. Så jeg ville bare funnet en jeg syns var pen også prøvd meg fram til hvor mye kaffe jeg likte å bruke. Det vil jo også variere litt fra kaffetype til kaffetype.

Du må jo gjerne kjøpe V60 også altså. Kanskje du blir skikkelig kaffenerd! Men om jeg husker rett så drikker du mest kaffe med melk? Noen mener at kaffen får dypere og mer smak med sånn vanlig kaffefilter (typ Clas Ohlson), fordi vannet blir liggende litt lengre sammen med kaffen. V60 lager generelt en lysere, lettere kaffe fordi vannet renner fortere igjennom.

Om du syns Clas Ohlson-filteret var lite stilig, finnet det finere varianter av den typen også altså. Jeg har et som ser ut som en rakettmotor.

Melitta er også litt retrofin, syns jeg. Gefu får du i porselen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat