Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-09, 23:33   #60
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hundenavn på B

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Hundenavn bør ende på vokaler var dte en gang en hundetrener som fortalte meg. Det hadde et eller annet å gjøre med lyden når man ropte på den.
Jeg synes hunden skal hete Brage!

Brage er et mannsnavn med opprinnelse i det norrøne navnet Bragi, som er dannet av bragr, «den beste, fremst» eller «dikt». I norrøn mytologi er Brage guden for diktning og skaldekunst.

Det er fordi det skal være mer lyd i navnet. Som BRAAAGEEE (roper).
Om hunden er så langt unna kan man like godt plystre eller bruke fløyte, hunden hører ikke annet enn vokalene allikevel.
Har man derimot et navn med -S- (eks), som Boss blir kommandoen kort og presis.
Personlig ville jeg valgt et navn som er kort og konsist, det gjør at det blir mindre buldring. Dårlig forklart, men … Hunden hører uansett mer tonefall enn navn.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat