Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-18, 15:07   #27
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

"Halvbroren" av Lars Saabye Christensen. Det er den verste boka jeg har fullført. Den var jo så kritikerrost at jeg leste og leste og leste og strevde meg gjennom for jeg ventet jo på åpenbaringen, som skulle gjøre at jeg også "så" det. Makan til makkverk! Ikke én eneste person i hele boka hadde en normal reaksjon på noe som helst. Alle gjorde hele tiden det stikk motsatte av hva jeg ville ha gjort og hele persongalleriet var bare snodige. Ikke spennende og interessante annerledes, men bare snodige og rare på en måte som skapte avstand. Jeg brydde meg rett og slett ikke om en eneste av dem og om alle hadde dødd på siste side, så ville det vært meg revnende likegyldig.

Nest verst er "Ringenes herre" og så jeg som egentlig liker fantasy da! De tre bøkene var drit kjedelige, men jeg fullførte da, for det skulle man jo. Jeg har ikke giddet å kaste bort tid på filmene for å si det sånn.

"Hellemyrsfolket" av Amalie Skram. Kunne man funnet et verre klassesett til ungdomsskoleelever? Herlighet! Det var folk i klassen min som aldri hadde leste en bok, bare tegneserier og ting med mye bilder. De ble tvunget gjennom Hellemyrsfolket og har med all sannsynlighet ikke lest en bok i sitt liv etterpå. Jeg var lesehest og den var kort og bare et slag skjær i sjøen for meg, men for dem som ikke var vant til å lese må den ha vært en rein straff og sikkert for vaksinasjon å regne.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat