Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-18, 16:49   #29
Miaga
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2018
Innlegg: 12
Miaga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Baby på 13 mnd spiser lite

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Smørepålegg er selvsagt veldig praktisk. Smøreost, prim, leverpostei. Det går jo også an å prøve med et tynt lag syltetøy, det kan hende litt søtsmak kan være det som får henne i gang. (Min yngste nektet å spise annet enn suppete grøt og den glatteste babymatmosen til han var borti året, tror jeg det var. Alt av biter brakk han seg av, samme hva det var. Så var tanten min på besøk, jeg serverte sveler, og mens jeg var opptatt med de andre ungene og gjestene og whatnot så spurte hun om hun kunne få gi ham litt sveler. "jaja, men han vil nok bare spytte det ut, han nekter å spise mat som ikke er bløt", sa jeg. Og neste gang jeg snudde meg tilbake hadde han spist hele svela. Og etter den dagen spiste han hva som helst av konsistenser, snudde tvert.)

Takk Polyanna!
Har prøvd alle påleggene som du nevner. Ingen har slått ann skikkelig enda. Syltetøy lamtueg bare glemme - hun lager grimaser og rister på hodet og snur hodet vekk når hun blir tilbudt brød med syltetøy på 😂

I dag var vi ute på tur, da tok jeg med oppkuttet kalkunkorv, ost, gulrøtter og agurk, hun slukte opp alt. I tillegg spiste hun en hel pakke med bringebær, halv pose med grøt i klemme pose og to små biter av kanelbollen min. Skjønnte ikke hva som gikk av henne, men var sååå glad for at hun spiste. Når vi kom hjem drakk hun i tillegg 210ml mme.
Så kanskje perioden med ikke spising er omme? Eller kanskje var hun bare så distrahert av alt hun så når vi var ute, at hun ikke tenkte over hva hun spiste? Hvem vet... Men dette synes jeg hun burde fortsette med 😀😀😀

Miaga er ikke aktiv   Svar med sitat