Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-08, 17:03   #4
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om barnevern og det biologiske prinsipp

Må si meg enig med Maz, dette var ikke så tankevekkende for meg at jeg er i nærheten av å endre min oppfatning.
Selvsagt er det opprivende og traumatisk å må flytte fra mor og far, men jeg tror ikke det er i nærheten av så skadelig og traumatisk som det er å vokse opp under ekstem dårlig omsorg. Det å (daglig) oppleve fysiske og psykiske overgrep, det å ikke få mat og andre fysiologiske behov tilfredstilt, det å se, bekymre seg over og så til de grader ta ansvar for sine psykisk syke og/eller rusa foreldre (osv,osv) er skadelig langt over det jeg jeg noen ganger evner å ta inn over meg.
Min jobb består i å prøve og finne fosterhjem til disse barna som ofte har bodd sammen med sine biologiske foreldre frem til de er 10-12 år gamle. Tro meg, de har bodde alt for lenge under forferdelige forhold, og de psykiske (og noen ganger fysiske) skadene de har pådratt seg i løpet av disse årene er store og til dels uhelbredelige.

Det biologiske prinsipp er i utgangspunktet en bra ting, men det bør ikke strekkes for langt.


Sist redigert av Heiko : 04-02-08 kl 17:57.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat