Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-08, 13:37   #18
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Kjempefine! Jeg har prøvd meg på å vanne slik som du sa, men jeg glemte orkideen i vasken... Den ble stående i flere timer med vann over røttene. Det ser likevel ut som at den klarer seg, det var en særdeles tørr orkide som kan se ut til å kvikne til etter flommen.

Kanskje jeg skal prøve med orkidegjødsel jeg også.

Så lenge den får rent av seg så går det sikkert bra. Svigerinnen min hadde faktisk sin i badekaret en uke sammen med de andre blomstene sine mens de var på ferie en uke og den overlevde det(men jeg tror ikke det er å anbefale).

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

De var kjempefine!

Jeg er håpløs med blomster, men det ser ut som orkideen min har klart å komme seg opp på ny med knopper. Har praktisert eggeglass med vann (når jeg husker det). Nå lærte jeg imidlertid noe nytt ... tusen takk!

Bare hyggelig

Har forresten satt tre orkideer ute, de er klipt helt ned(ikke av meg). Nå ser det faktisk ut til at det kommer en stengel på en av de. Satte de ute fordi jeg har lest at litt kjøligere temperaturer om natten vil bidra til at blomsterstenglene kommer raskere igjen.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat