Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-18, 13:42   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store loppistråden

Følger for å suge til meg kunnskap, vi har et lite korps med ca 20 medlemmer og bosatt i en del av landet hvor dette med loppemarkeder ikke er like stort, men jeg har lyst å begynne i det små og arrangere loppesalg.

Vi har et relativt satt styre som er tilhenger av papirsalg. Jeg er nyvalgt (motvillig) leder og interessert i litt andre måter å tjene penger, men da vil jeg måtte kunne presentere en godt gjennomtenkt plan. Med argumenter for bedre fortjeneste enn de knapt 20 000 vi drar inn på en runde pushe-dyrt-dopapir-på-slekta, for det er unektelig mer arbeid for oss enn den runden. Noen sender ungene gatelangs, de fleste sender melding til slekta og dett var dett. Men er det reelt at vi kan tjene såpass at jeg får overtalt dem?

Men gjenbruk er gull.

Leker og barneytstyr (ski, akebrett, sykkel, spillog lekekjøkken etc?)
Er klær et uoverkommelig digert rot?
Leses fortsatt bøker på papir?
Møbler, er det mye skrot eller faktisk greie ting man kan få inn og selge da?

Kake/vaffel/kaffe/saft-salg og/eller kakelotteri er vel en grei ting å ha på si.

Mye spøsmål, mye vilje, mye uvitenhet...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat