Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-19, 20:13   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å selge bruktbiler -hvordan komme best ut av det?

Mannen har fått ny jobb like i nærheten. Min jobb ligger også i nærheten, men av helsemessige (og late, må jeg innrømme) grunner kjører jeg. Mannen kjører også nå i sin nåværende jobb. I den nye jobben kan han gå, sykle eller ta bussen. Jeg kan ikke ta buss, men jeg kan ofte sykle. Vi må bare begge to skaffe oss sykler.

Vi har altså to biler nå, og vi mener vi kan klare oss med én. Vi liker ikke å bruke mye penger på bil. Vi har tilgang til lading og ønsker oss en elbil som kan kjøre litt langt. Vi kjører en del på ferie. Har sjekket litt og mener at Kia Niro kan dekke de fleste av våre krav. Den koster mellom 350 og 420. Jeg synes det er litt mye, men det vil kanskje lønne seg i lengden.

Vi har litt dårlig(?) erfaring med å bytte inn biler. Føler vi får så sykt lite igjen for dem, jeg tenker ofte at vi har blitt lurt... Samtidig føles det trygt med innbytte i forhold til selv å stå ansvarlig for salg av bruktbil.

Pr i dag har vi en Mitsubishi iMiew. Den kostet oss 150 da vi kjøpte den, og vi vil nok få lite for den, dessverre. Vi har ca 1500 kr i månedlige utgifter på den (absolutt alt medregnet) og ikke lån. I tillegg har vi en Hyundai Tucson. Er glad i den, kostet litt over 300, men den har vi totalt (alt medregnet) 7000 kr i månedlige utgifter på. Da regner jeg ikke med bompenger, for vi bruker elbilen i bommen.

Vi har (hjemme) én gratis parkeringsplass og én vi betaler 350 kr/måneden på. Så den utgiften vil vi spare. Vi vil i tillegg spare bensin og foreløpig bom.

Hvordan bør vi gå fram for å få mest mulig for pengene, holdt jeg på å si? Hvordan selge ikke bare én, men to bruktbiler og komme best ut av det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat