Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-23, 09:21   #34
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer og serier sett i 2023

Blir ikke mye serier og film på meg, men får forsøke å ajourføre lista mi.

1. Den som dreper - mørket, sesong 1 (NRK)
2. Den som dreper - mørket, sesong 2 (NRK)
3. Den som dreper - mørket, sesong 3 (Viaplay)
Jeg lar meg litt underholde av passe ukomplisert og forutsigbar krim. Helt greit.
4. R.I.P. Henry (Viaplay). Ganske kjedelig dramaserie, vil jeg si.
5. Young royals, sesong 2 (Netflix). Synes sesong 2 var på høyde med sesong 1. Helt grei serie.
6. Vi lover et helvete (NRK). Temaet er spennende. Visstnok samme serieskaper som Rådebank. Jeg likte Rådebank bedre. Følte jeg ikke kom like godt inn på personene i denne.
7. The white Lotus, sesong 1 (HBO)
8. The white Lotus, sesong 2 (HBO)
Å, herregud jeg elsket disse!
9. Mitt liv som meg, sesong 2 (NRK). Har brukt lang tid på å komme meg gjennom denne, men det var ikke fordi den ikke var bra. Engelsk arbeiderklasse. Depressivt så det holder!
10. Four lives (NRK) Engelsk krim fra virkeligheten. Ganske oppsiktsvekkende om den er i nærheten av sann.
11. DNA , sesong 2 (NRK). Likte de fire første episodene, men de to siste var skuffende, synes jeg.
12. The last of us, sesong 1 (HBO). Overhodet ikke min sjanger, og etter min smak kunne det vært enda mindre av zombiescenene (), men ja, den var utrolig bra!
13. Trom (NRK). Grei krim fra Færøyene. Ble så fascinert av språket at jeg ikke helt klarte å følge med på handlingen innimellom.
14. Aftersun. Så sjelden som jeg er på kino, er det fint at filmene jeg velger faller i smak. Jeg likte denne veldig godt. Skjønner at noen synes handlingen er for "vag", men jeg likte den mørke stemningen som lå i bakgrunnen. Og fantastisk godt skuespill og kontakt mellom hovedrolleinnehaverne!
15. Ellos eatnu - La elva leve. Hadde nok veldig høye forventninger fordi så mange, inkludert 20-åringen min, har skrytt så veldig av den. Jeg synes den var veldig bra, men ikke fantastisk. Men den forteller jo en viktig historie som ikke alle ungdommer kjenner like godt til, dessverre.
16. Thomas mot Thomas. Hovedpersonen konfronteres av andre utgaver av seg selv når han skal hanskes med både utfordrende jobb og privatliv. Underholdende nok.
17. The Crown, sesong 1 (Netflix). Ja, vi henger litt etter alle andre, og enkelte serier bør man kanskje innom for å vite hva folk snakker (snakket) om? Likte den, men kommer ikke til å se alle sesongene på rappen.
18. Hendelser ved vann (NRK). Ser det er mange her inne som ikke likte den. Jeg gjorde det, men den var kanskje ikke først og fremst en krim, slik jeg ser det.
19. Nedgravde hemmeligheter, sesong 5 (NRK). Likte denne også.
20. Close. Rakk aldri å se denne filmen på kino (ikke så rart med våre lite hyppige kinobesøk ...). Skulle gjerne sett den i større format. Fantastisk film som var både vakker og vond på samme tid!
21. Shetland, sesong 7(?) (NRK). Joda, de holder på å løse alle mysteriene sine på Shetland. Utrolig at jeg enda ikke har klart å komme meg dit etter alle sesongene med fascinerende natur.
22. Succession, sesong 1 (HBO). God, og tok seg opp mot slutten av sesongen da vi kom litt mer innunder huden på noen av personene.
23. Happy Valley, sesong 3 (NRK). Jeg likte den.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat