Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-24, 09:43   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.595
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kate og resten av de kongelige

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Bildet gjetter jeg er noe slikt som at hun har flere bilder, men ikke noe bilde der alle fire er helt perfekte. Dermed har hun/noen satt sammen to bilder. Men jeg er neppe ekspert på dette.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Å ta bilde av tre unger i livlig alder (pluss en voksen) kan jo være en utfordring, og jeg gjetter at hun har klippet inn noe slik at alle tre ser flotte ut på det samme bildet. Akkurat det klarer jeg ikke å se det store problemet med.

Helsesituasjonen hennes gidder jeg ikke å spekulere i, men for alle menneskers del så håper jeg at de får være så friske som mulige.

I en normal situasjon så hadde dette sikkert vært helt udramatisk, og lett å avfeie med en slik forklaring. Men problemet er jo kombinasjonen med at mange nå samtidig spekulerer i den tydeligvis hemmelighetsfulle helsetilstanden hennes (jeg har ikke fulgt helt med, men har fått inntrykk av det i alle fall), også dukker det opp et bilde av familien, der et bilde av henne, frisk, glad og sunn, er manipulert inn. Jeg synes jo ikke det er rart at de som er interessert i sånt da får vann på mølla. De kunne latt være å legge ut bilde i det hele tatt, eller forklart at hun ikke kan være med på bilde for hun er ikke i form. På denne måten øker jo bare spekulasjonene, og inntrykket av at noe er galt og skal holdes hemmelig.

Helsa til folk er vanligvis en privat sak, og bør få være det. Problemet med de kongelige er at ingenting er en privat sak, fordi de liksom skal representere folket og nasjonen, og dermed har alle på en måte "krav" på å vite hva de driver med og hvordan det går med dem. For å sette det på spissen: På samme måte som det angår alle dersom Nidarosdomen begynner å ramle sammen, eller om Skrik av Munch er sjålet, så angår det alle at Kongen er syk. Det er jo det som gjør hele konseptet kongehus så klin kokos.

Men det er jo et greit utgangspunkt for å få en diskusjon rundt det med KI-genererte bilder da, og hvor grensa går for hva som er ok. Selv om det i samme slengen eskalerer diskusjonen rundt Kates helse.

Selv har jeg fjernet en lyktestolpe som "vokste opp" fra hodet på en person, på et ellers veldig fint bilde. Det er vel det meste jeg har manipulert.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-03-24 kl 09:49.
My er aktiv nå   Svar med sitat