Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-08, 10:15   #23
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De sinte guttene og jentene

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Så hva gjør man frem til at lærerne føler seg kompetente?
Skal vi bare sende disse elevene bort fra skolen og dermed gi dem enda flere nederlag og en motorvei inn i kriminalitet?

Nei, og derfor også er jeg så redd for spesial-skolene.

Jeg er selv mor til en gutt med noe atferdsproblemer, og jeg har på grunn av dette blitt kjent med foreldre til andre barn med diverse problemer. Min påstand er at siden systemet er så dårlig som det faktisk er så er det egentlig helt opp til foreldrene om dette skal gå bra eller ikke.

Vi foreldre må ikke gi opp. Vi må aldri slutte å stille krav. Vi må aldri slutte å mase. Vi må aldri godta at skolen snakker oss rundt med diffuse begreper som de ikke selv vet innholdet i.

I dette ligger (dessverre) at skolen vil oppfatte foreldrene som vanskelige, krigerske, i angrep - og ofte går skolens lærere da i forsvar. Helt naturlig, og like fullt uheldig.

Og dessverre er det sånn at foreldre som er litt mindre ressurssterke ikke alltid takler denne prosessen. De trekker seg ut og satser på at fagfolkene vet hva de gjør. Det er disse barna som blir de største taperne.

Jeg tror at hvis foreldre stiller krav til skolen vil skolen også etter hvert se behovet for kompetanseheving på atferdsproblemer (og på vanskelige foreldre).

bina er ikke aktiv   Svar med sitat