Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-18, 14:35   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.501
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbud mot russeklær før 1 mai

Dette var det rimelig grei selvjustis på da jeg var russ, husker jeg. Du var en rimelig stor taper om du kom i russeklær før 1.mai. Men vi hadde jo heller ikke hettegensere i bøtter og spann, og en hel masse klær ut over den ene russedressen (dvs jeg hadde en ullgenser som mamma hadde strikket). Så det er vel disse genserne det er snakk om, de som ikke egentlig er russedress, men som bare viser hvilken gruppe/buss du hører til. Det denne russen som er intervjuet ikke forstår er at det ikke er genseren i seg selv som er krenkende, men at grupper i like gensere er et tydelig bevis på hvem som er innenfor og hvem som er utenfor. Og det kan ha uheldige sosiale konsekvenser, eller være "krenkende", om du vil, og kan med fordel begrenses til en kort periode, framfor å gni det inn gjennom hele året.

Nå vet jeg ikke om dette tiltaket vil gjøre så mye fra eller til, det er vel ikke klærne som er det største problemet akkurat. Men det skader ikke om de prøver å tone ned russefeiringa litt, og ikke minst dempe forventningene noe til de som er litt yngre. Russen som er intervjuet har et poeng i at det burde vært sagt ifra tidligere. Det burde vært sagt ifra om dette første året, slik at de kunne legge opp handlingen og planleggingen deretter. Russegensere for 4000 kroner ... og han har "bare" kjøpt fem.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-08-18 kl 14:41.
My er aktiv nå   Svar med sitat