Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-20, 20:50   #39
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.226
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rocky Road, hva er godt?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vil veldig mørk sjokolade blandet med vanlig, lys kokesjokolade bli godt? Den mørke er jo bitter, men med så mye søtt går det kanskje bra?

Det går sikkert bra. Den er jo bitter fordi det er mye kakao og lite sukker. Du kan jo smake deg fram til det blir riktig.

Jeg lagde rocky road en gang for ca 20 år siden, og det var jo godt men skrekkelig søtt. Minnes at det var sirup eller honning i oppskriften så det var kanskje ikke rart om det ble litt i overkant.

Jeg kom forresten på noe veldig godt som jeg ikke har laget på altfor lenge. Det er ikke rocky road da, men konfektaktig er det. Jeg fikk veldig sansen for pecan pie da jeg bodde i England, og så kom jeg over en oppskrift på pecan fudge som var veldig enkel å lage.
Brukte denne oppskriften, og trykket den ut i en firkantet form, og helte smeltet sjokolade over. Farlig godt.
https://www.texanerin.com/5-ingredient-pecan-pie-fudge/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat