Tråd: Hyperloop
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-17, 10:38   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyperloop

Jeg ser for meg all verdens problemer, men det er jo meg.

Basert på hvordan man ståker for å få til Fornebubanen eller at det fortsatt tar like lang tid å reise Oslo-Bergen som det gjorde da banen ble bygget for hundre år siden, så tror jeg det er skikkelig, skikkelig tungt å få realisert store, fysiske prosjekter som dette. For tubene skal jo stå et sted, forankret ned i bakken. I storbyer, der det er kamp om hver eneste kubikkmeter av areal og utsyn.

Jeg syns det er en utrolig spennende ide, men det vil ta altfor lang tid å realisere det til at det kan redde oss. Jeg tror skiftene som skal redde oss handler om:
- At den akselerasjonen vi ser på solenergi fortsetter å øke, drevet frem blant annet av Kina
- At batteriteknologi gjør massive kvantesprang fremover. Ellers er fornybar utbygging bortkastet
- Noe helt nytt, som vi ikke ser nå, som gjør fysiske reiser mye mindre nødvendige. Mye bedre samhandlingsteknologi, for eksempel

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat