Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-17, 13:14   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg har lenge blitt opprørt over forslag om å svekke velferdsgoder for å få has på "snyltere". Å svekke velferdsgodene går naturligvis mest utover de som ikke er snyltere - nemlig de som er syke og i vanskelige livssituasjoner. Jeg har liksom aldri klart å sette presise ord på hve jeg tenker om saken - men hva gjør vel det, når Marte Gerhardsen gjør det for meg!


"Alle vil ha helse, skole og gode velferdstjenester. Men høyresidens utgangspunkt er at vi har velferd i Norge fordi vi er så rike. Det er en slags luksus vi har unnet oss, og som vi må kutte når inntektene blir lavere. Arbeiderpartiet og partiene på venstresiden vil si at det ikke er slik at vi har velferd fordi vi er rike, vi er rike fordi vi har velferd. Vi bygget opp en omfattende velferdsstat i Norge da vi var et mye fattigere land enn nå, lenge før oljepengene. Det gjorde vi fordi det er bra for folk, men også fordi det er smartere – og billigere – å gjøre ting sammen."


Jeg ønsker meg et regjeringsskifte og et land styrt av venstresiden og så mye likhet, velferd og solidaritet som mulig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 09-09-17 kl 13:43. Årsak: Stavefeil
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat