Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-17, 19:08   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg tror helt oppriktig ikke vi har så mange snyltere her i landet, men vi har alle blitt så vant til at velferdsstaten ordner opp når det er noe at den har vært overbelastet i altfor mange år. Det er ikke bærekraftig at fattig og rik får like mye i barnetrygd, at man får utbetalt full lønn når man ikke jobber, får sykepenger når man er i en arbeidskonflikt osv. Vi bruker velferdsordningene på en måte vi ikke gjorde i begynnelsen, og fordi vi er mennesker og oss selv nærmest, klarer vi ikke å snu trenden selv. (Det blir på samme måte som med flyreiser, vi kutter ikke ned før det svir på pungen.) Pengene vokser ikke inn i himmelen, og jeg for min del har lyst til mine barn og barnebarn skal få litt sykepenger de også når de kommer i arbeidlivet (SV-stemmere sine barn synes jeg mindre synd på...) derfor må vi gjøre små, men nødvendige, innstramminger f.eks i sykelønn og ved behovsprøvd barnetrygd.


Sist redigert av rine : 09-09-17 kl 19:15.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat