Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-18, 12:16   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lager du smoothie?

Det varierer, men jeg tenker alltid over følgende sammensetning, siden smoothien her som regel erstatter et måltid (for ungene, jeg drikker sjelden smoothie):

-proteiner
-sunt fett
-antioksidanter

I praksis vil det ofte si noe av dette:
Frossen spinat, frosne bær (helst blåbær, bjørnebær eller aronia), havregryn, chiafrø, valnøtter eller mandler, eggeplomme, kesam eller yoghurt (ofte kun melk), avokado hvis vi har, banan som søtning.

Det var det jeg kom på nå. Juice har vi nesten aldri. Det er for mye sukker, syre, for lite fiber samt kalorier i drikkbar form, så jeg begrenser det til jul. )

En annen ting, som jeg ikke vil kalle smoothie, mer en type shake, er denne. Nokså sunn, den også, og utrolig god:

En moden banan, en ss kakao, en ss peanøttsmør. Fyll opp med melk. Nam!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat