Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-18, 18:27   #39
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedlikehold av vekt. Lett eller vanskelig?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tenker det avhenger av hvordan man gikk ned i vekt? Om man har lagt om på kosthold og/eller aktivitet, sluttet med overspising e.l., og fortsetter i den samme gata, så vil det være enklere å holde ny vekt, enn om en kjører på med unntakstilstand for å tape vekt, og så går tilbake til normalopplegget sitt.

Jeg er i overkant interessert (opphengt...) i dette og har lest endel. Mener det var Hjelmeseth ved SIV som har uttalt noe i retning av at hvordan vekttapet gjøres (diett eller pulver) ikke har så mye å si, det er oppfølgning og normalisering etterpå som er det vanskelige.

Selv tenker jeg at grunnen til at jeg er overvektig skyldes spiseproblematikk sett i sammenheng med at aktivitetsnivået ble redusert. Og etterhvert som jeg får ting på plass med kosthold (tåler å være sulten... og ikke trøstespiser) kommer også aktivitet på plass.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat