Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-18, 12:22   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnad for unge korpsmusikanter

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Loppemarkedet er en utrolig fin måte å få inn penger på. Og man kan jo fint ha en miniloppis, da - og begrense seg til noen få avdelinger så man ikke trenger mye betjening. For eksempel bare bøker, bare sportsutstyr eller klær eller hva man kan komme på - så kan man bygge på etter hvert.

Hos oss jobber 10-12 åringene også på loppis - men innlagte pauser og god veiledning fra voksne. Nå som min er 15, fungerer hun like bra som en voksen og selger vafler, kaker, pølser og drikke to heile dager til ende.

Miniloppis hørtes spennende ut. Fortell meg gjerne masse, masse masse, så skal jeg lagre det i hodet til jeg kommer litt bedre igang. Jeg har jo null erfaring med koppemarked, har egentlig ikke vært på et heller som voksen, og aner ikke hvilke "avdelinger" det pleier å være. Det er vel bare et loppemarked jeg vet om at det pleier å være her i bygda, men kan følge litt med. Det er jo typisk litt sånn "bittelite sted og mange om beinet" når to små bygder som er vokst sammen (og snart får felles skole) har et skolekorps, to fotballklubber, to speidergrupper, et eller to håndballklubber, i tilegg til enda to skoler med skuletur, 17. mai og sånne ting.

Men jeg har en følelse av at loppesalg er noe jeg har lyst til, og det å ha lyst til det tenker jeg er en god start. For det er mye lettere å jobbe med noen en har lyst til, enn å med uvilje pushe dette fordømte dopapiet på slekta to ganger året.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat