Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-16, 15:24   #75
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satire om innvandring - burde man la være?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at det er helt normalt at det er et ganske stort spenn i hva en foreldregruppe syns er "passende" av både julefokus totalt, og hvordan man vekter det religiøse. Noen vil ikke ha "amerikanske kommerse sanger", noen vil ikke ha så mye som en liten stall-referanse, noen vil ikke ha noe om jula i det hele tatt. Så man må lande på et eller annet et eller annet sted i det spennet, og så lenge det ikke er helt "ute", så får alle de som føler at det ikke passer dem perfekt bare "suck it up". Syns jeg.

Enig. Skoleledelsen kan ikke vingle hit og dit etter hvilke foreldre som roper høyest og greier å lage de feteste typene i avisa.

Jeg har vært borti saker på skolen her, der det som opplevdes som "massiv motstand fra foreldrene" viste seg å dreie seg om foreldrene til to-tre elever som til dels hadde misforstått hensikten og opplegget (nivådeling/tilrettelegging i matteundervisningen), mens foreldrene til de 61 andre elevene var positive eller nøytrale til opplegget. Det gikk med nesten et helt foreldremøte til å diskutere, evaluere og detaljforklare opplegget for at disse tre skulle oppfatte det alle de andre hadde skjønt for lenge siden. Det er synd om skolen alltid skal ta hensyn til de som åpner munnen, som ofte er de som er mest misfornøyde med hvordan ting foregår, og som gjerne kan være i betydelig mindretall. Det sitter jo ingen foreldre på foreldremøte og roper høyt om hvor greit de synes eksisterende praksis er. Heller ikke skriver de brev til rektor, skolestyre eller avisen om det.

Jeg mistenker at det er en uhyre liten del av befolkningen som er motstander av at det synges julesanger i jula. Og de aller fleste innlegg jeg leser på fb nå om dagen er fra folk som er redd for at det skal bli forbudt å synge julesanger, på grunnlag av noe de har hørt/lest foregår på en eller annen skole ett eller annet sted i landet. Og selvsagt ikke på grunnlag av noe de selv opplever, med egne barn, på egen skole.

Diskusjonen rundt dette overdrives og blåses opp til den villeste storm i vannglass, og det er det som er skadelig. For egentlig tror jeg de aller fleste skoler og foreldre, i alle fall til nå, har et helt greit og avslappet forhold til å synge julesanger i jula.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat