Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-15, 10:36   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste lav-FODMAP-oppskrifter eller tips om ferdigprodukter?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg tåler nærmest ikke å se cottage cheese-lappene til Julianne etter at jeg nærmest levde på dem første uke. Jeg ødela det forrige vaffeljernet vårt da jeg forsøkte å lage proteinvafler i det. Kvier meg litt for å putte røra i det nye. Hr du noen tips for å unngå at den setter seg fast?

Ser den. Fort gjort å bli lei når en bruker noe mye. Har du prøvd variantene med gulrot etc.? Har ikke testet, men det ser godt ut. Ingen spesielle tips med vaflene egentlig, jeg stavmikser røren og bruker litt Blå soft på første runde, og det går stort sett fint. Kanskje ha litt mer fett i røren?

Sitat:

Takk for tips om melmiksene, Hatting-produktene og andre ting!
Følger du Lyngstads reintroduskjonsplan?

Bare hyggelig, det er en liten jungel, så greit å hjelpe hverandre! Jeg er også med i en Lav FODMAP-gruppe på Facebook, det er litt ymse der, men en del gode tips og lenker.

Jeg har egentlig ikke reintrodusert så mye, og ikke helt systematisk, nei. Jeg slipper litt opp på det jeg merker går greit, som fruktose i Hatting-pitabrødene og slikt, men jeg har holdt på med eliminering og reintroduksjon i flere runder og kjenner etterhvert godt hva som funker og ikke. Jeg blir fort litt "besatt" hvis jeg er for streng, så jeg prøver og feiler litt og gjør nok ikke ting helt etter boken, men jeg tror absolutt det har noe for seg for min del, altså.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat