Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-06, 17:16   #84
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Åh. Jeg hadde nok ikke likt det. Jeg elsker å ordne til jul.

Bare tanken på å ta frem julekrybba, englekoret, lage julekrans med granbar som ungene og jeg har hentet selv, gå på torget og kjøpe julegleder, amaryllis og en kjempestor bukett med rosa og røde tulipaner får meg i julestemning.

Å lage til juleverksted for barna med venner, gå på teater og se juleforestilling, lese kalenderbøker og sitte om kvelden med stearinlys og kakao med is. Lukten av kanel, pakke inn julegaver, stryke pentøyet og sitte i sofaen med strikketøyet mens mannen tar julevasken.

Kakebakst, sosialt samvær, juletrepynting og granbar på trappa. Julaftenmorgen, deilig frokost, tvtitting, siste hånd på borddekkingen og kirkebesøk. Forventningsfulle unger og foreldre som har innsett at det beste med jula er å ha tid til hverandre og ikke vaske rundt hele huset og stresse.

For meg er stemningene slik som da jeg var liten, selv om pynten ikke er den samme eller av det overdådige slaget.


NÅ fikk jeg julestemning ...
Vi er allerede i gang. Var på Putti Plutti Pott på søndag!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat