Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-19, 10:49   #155
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Har ikke lest hele tråden her, men leste kronikken da den kom ut. Jeg synes også den er veldig generaliserende, men skjønner også at det kan oppleves sårt hvis det er slik at besteforeldre viser 0 interesse for barnebarna og ikke vil bruke noe av fritiden sin på dem. Det er forskjell på å ønske noe og å forvente noe. Selv har jeg aldri hatt skyhøye forventinger til at mine foreldre skulle passe mye på barna mine. Ikke fordi de er egotrippere, men fordi både de og jeg fikk barn tidlig (etter dagens standard), og begge nettopp var bikket 50 og i full jobb da de ble besteforeldre. Vi har dermed aldri hatt besteforeldre som har hatt mye fri og mulighet til å steppe inn og hente i barnehage/passe småpjuskt barn mens mor og far er på jobb. De har hatt sine tre-fire ferieuker, som de har fått bruke som de vil, men heldigvis har de ønsket besøk av oss og barnebarna. De har også hatt barna på overnatting hvis vi har hatt behov for det, og det har passet for dem. Noe mer forventer jeg ikke av besteforeldre, og jeg ser for meg at jeg kommer til å bli en bestemor som stiller opp når jeg kan og orker selv (jeg kommer definitivt til å ha lyst til å tilbringe tid med barnebarna mine, håper jeg iallfall. ) Hvis jeg blir bestemor, blir det mest sannsynlig mens jeg enda er i full jobb, og da vil det kanskje begrense seg litt selv hvor mye tid jeg har.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat