Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-16, 10:41   #10
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Interessant problemstilling! Hos oss har vi mulighet til å bruke eget utstyr (BYOD), men da på eget ansvar - men det er jo frivillig. Vi får det vi trenger (PC, mobil, etc), men hvis noen har sterke ønsker om å bruke dingser vi ikke har dekket kan de det, men da er de selv ansvarlige.

Jeg tror jeg hadde krevd at de enten dekket uhell, eller nektet å ta med mobilen - så får de fikse det på en annen måte.

Må elevene også bruke to-faktor pålogging? Det høres jo maks upraktisk ut.

Elevene må (heldigvis) ikke bruke to-faktor pålogging.
Jeg har jo mange ganger hatt mobilen med i klasserommet før også, for å spille noe av på spotify, for å vise frem en eller annen app, etc., etc., etc. Men da er det jeg som velger det, og da forstår jeg at det er mitt ansvar. Nå blir jeg pålagt det, og da mener jeg at situasjonen er en annen.

Opprinnelig lagt inn av Løve

Enig Det virker veldig urimelig. Har du prøvd å ta det opp?

Ja, og svaret er at arbeidsgiver ikke har lov til å ta på seg forsikringsansvar/erstatningsansvar for privat utstyr.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat