Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-09, 19:33   #18
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poenget med kostskole

Det er ikke sånn at alle offentlige skoler er dårlige i Storbritania. Etter en reform kunne offentlige skoler "opt out" og bli "grant mantained" dvs de fikk selv styre sine budsjetter. Disse skolene var ofte veldig gode, og resultatsmessig på høyde med mange kostskoler.

Mange kostskoler har også dagelever.

Mange barn blir søkt inn på "riktig" skole fra de blir født av, og det er mye makt i skolenettverkene. Å ha gått på Harrow, Eaton eller Winchester kan bety mye. Mange mener også at det er positivt for elevene med de gamle ritualene på skolene. Fagging er langt fra utryddet. (Dvs yngere gutter er tjenere for eldre, og mye selv om seksuell utnyttelse ikke skal foregå så skjer det fremdeles og blir om ikke godtatt lukket øynene for.

Jeg ville aldri ha sendt mitt barn på en slik skole før 16 årsalderen, men jeg har gått et år på kostskole selv etter gymnaset og hadde det supert, om strengt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat