Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-18, 11:33   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Som vanlig får jeg lyst til å dra til Orlando av slike tråder. Kjipt at vi alltid får vite ferie så sent på jobb, for det blir så dyrt å fly. Men vi får se om neste års ferie blir til USA. Litt usikker på om vi skal dit om sommeren når det er varmt eller om høsten ikke er bedre. Lyst på minst to uker der og da må ungene ut av skolen og det synes jeg ikke går med en på ungdomsskolen. Vi får se.

SAS, Norwegian, Lufthansa er dyre nå. Men vi kjøpte flybilletter til juli nå nettopp, og vi betalte 15.000,- mindre enn hva vi gjorde da vi bestilte i januar i fjor. Nå flyr vi BA, AA og FinnAir. Det ble 25.000,- rimeligere enn SAS, Norwegian og Lufthansa (totalt 19.000,- for 4 voksne og 1 barn).

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi var i Orlando i høstferien og bodde på et av resorthotellene til Universal. Det var det minikjøkken på rommet, så vi kunne lage litt mat og ha kald drikke. Og så var det i gangavstand til Universalparkene (i hvert fall for nordmenn ).

Forrige gang bodde vi i leilighet, og det var godt å ha plass. Men vi brukte mye tid på transport og var jo strengt talt ikke så mye hjemme.

Gode poeng.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Millact: jeg vil egentlig anbefale vinterferien. Om sommeren er det fryktelig varmt og om høsten er det «hurricane season». Vår høstferietur ble nesten avlyst. Da vi var der var det masse regn og norsk sommer i skjønn forening.

Og i høst- og vinterferien har ikke resten av verden fri, så det var nesten ikke kø til attraksjonene.

Vi har vært i Florida både sommer og vinter. Kun sommer med barn. Selv Minsten på da 4 år taklet varmen fint. De er jo flinke til å legge køer innendørs i parkene. Vinter er jo litt vanskelig med skoleferiene, men fin tid å dra til Florida. Personlig så vil jeg heller ha lengde på ferien tror jeg, enn muligheten det mer stabile været på vinterstid og korte ferier. Juleferien kan jo være et godt alternativ. Vi har vært i parkene en jul, overhodet ingen køer, men det har heller med det faktum at det var julen etter 11.september i 2001 så ingen amerikanere turte å reise.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat