Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-17, 08:55   #69
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Takk for link, Tallulah. Jeg har ikke satt meg inn i dette før. Poden drikker det en gang i blant (drikker kanskje litt brus en gang i mnd, og MD er favoritten). Men når jeg ser av oversikten her så har ordinær MD 54 mg koffein (4,5 mg/3,5 dl) mens Pepsi Max har whooping 69 mg koffein (5,8mg/3,5dl). Er det allmenn viten at Pepsi Max er full av koffein mon tro?! Synes veldig mange gir det til sine barn, og da snakker jeg egentlig ikke et glass i ny og ne, men at flere 1,5l flasker kjøpes inn til helger. Våre barn sier de blir tilbudt det veldig ofte borte (vi har en regel om ikke å drikke lettbrus). Jaja, da har jeg lært noe nytt i dag også.

Elles så er ikke energidrikker et tema, men snuppa nevnte på at hun var den eneste i klassen som ikke har smakt. De maser ikke heller, men kanskje det kommer av at de knapt nok drikker brus? Aner ikke. De kan velge brus til lørdagsgodter, men da må de forsake noe annet godteri så plutselig er det ganske uinteressant

Ser ut som pepsi max i UK har 43 mg, så jeg ville sjekket på en norsk flaske for å se om den ligger på samme nivå som USA eller UK.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat