Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-18, 13:23   #17
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avfallssortering - klede med mikroplast

Veldig interessant og tankevekkende diskusjon. Jeg stilte for en stund siden spørsmål til Fremtiden i våre hender angående mikrofiberkluter, som jeg ser at mine danske nettvenner faser ut samtidig som jeg ikke hadde funnet noen råd om å gjøre det samme i Norge, tvert i mot var mikrofiberkluter fortsatt anbefalt til miljøvennlig rengjøring på FIVH sine sider. Svaret jeg fikk var at man regnet gevinsten ved mikrofiberkluter i forhold til å kutte i rengjøringsmidler og kjemikalier som større enn ulempen med eventuelle mikroplastutslipp fra vasking av klutene. Så jeg har fortsatt med disse som før, selv om jeg lurer litt på om det virkelig er smart. Guppybag er kanskje det beste alternativet ja.

Og ja, ikke erstatte fungerende produkter med nye mer miljøvennlige, men kjøpe de mer miljøvennlige alternativene når man MÅ ha nytt. Hvilket er grunnen til at min husholdning fortsatt har to gamle men små og derfor drivstoffeffektive biler som vi kjører så sjelden vi kan i stedet for å kjøpe ny elbil.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat