Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-18, 17:32   #25
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Det er så mange, men da jeg leste Moren av Maxim Gorkij som 14-åring gjorde den et voldsom inntrykk. Og bidro sannsynligvis til at jeg landet politisk. Kvinner av Marilyn French var en annen bok som satte spor.

Ser flere nevner Vesleblakken, og den sangen synger jeg ofte. Det har seg slik at på vei til hytta så må vi gjennom 12-13 tunneler, tre av dem ganske lange. Så lange at de har fått tildelt hver sin shillingsvise for å få tida til å gå. Og i den ene tunnelen synger jeg altså Vesleblakken. Da blir jeg ofte så revet med av min egen patos, innlevelse og sentimentalitet at jeg hylgriner ut av tunnelmunningen. Det verste er «men for Blakkens eget liv var siste dagen svunnet hen ..» Bare fælt!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat